Köpvillkor

KÖPVILLKOR


ORDERBEKRÄFTELSE När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress du uppgav i kassan. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post info@frufrokenkaramell.se.


PRISER Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms 12%, frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.


FÖRETAG/ÅTERFÖRSÄLJARE Om du är företagskund eller önskar bli återförsäljare, vänligen kontakta oss på: info@frufrokenkaramell.se


BETALNING För tillfället tar vi endast förskottsbetalning via bankgiro.


FRAKT Fraktkostnad tillkommer med 69 kr på leveranser inom Sverige.


LEVERANSTID Normal leveranstid inom Sverige är 3-7 arbetsdagar. Större beställningar kan ta längre tid, i så fall kontaktar vi er. Vi kan inte garantera postens/Schenkers leveranstid som normalt tar 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor.


FÖRSENINGAR Vi gör vårt bästa för att leverera snabbt, men tyvärr uppstår ändå förseningar ibland och vi garanterar inte leverans till en viss dag. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet vid omfattande förseningar.


LÄNDER Vi levererar endast inom Sverige.


VÅRA FRAKTSÄTT Vi samarbetar med Schenker och PostNord vilket är tryggt och snabbt inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev.


UPPHÄMTNING I KOKERIET Vid val av upphämtning, avses vårt kokeri på Tångeråsens Bygdegård, Offerdal. Tid enligt överenskommelse. Ordern skall hämtas inom 14 dagar efter lagd beställning, annars annulleras ordern.


EJ UTHÄMTAT PAKET Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi dig 150:- för merkostnader som det medför oss samt blir du debiterad för varorna som vi kasserar.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.


REKLAMATION Om varubrevet eller paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet för att göra skadeanmälan. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på info@frufrokenkaramell.se och ange vad som är fel så får du information om hur du ska gå till väga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.


VÄDER Våra karameller och kolor är känsliga för fukt och värme. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden, men vi kan inte garantera kvalitén när de skickas om paketet utsätts för extrem värme eller fukt under transport.


ÅNGERRÄTT Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel som är ett undantag i lagen och köp av karameller och kolor kan alltså inte ångras.


STORA BESTÄLLNINGAR Våra karameller och kolor är ett hantverk och produktionen är småskalig. Vid högtider så som jul och påsk är efterfrågan extra stor och större beställningar bör läggas i god tid före önskat leveransdatum. Vi förbehåller oss rätten att häva större köp och betala tillbaka pengarna om det är så att vi inte kan leverera.


PERSONUPPGIFTER De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Denna behandling är nödvändig för att vi ska uppfylla vårt avtal med dig. De uppgifter som behandlas är


Identitetsuppgifter – Namn
Kontaktuppgifter – Adress, E-postadress, Telefonnummer
Kundengagemang – Uppgifter om vilka produkter du handlat


Du har enligt GDPR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

För att uppfylla ändamålen med vår behandling av dina personuppgifter delar vi dina personuppgifter med företag som tillhandahåller tjänster till oss, t.ex. leverans av dina varor. Dessa företag får endast behandla dina personuppgifter enligt våra uttryckliga instruktioner och får inte använda dina uppgifter för något annat än detta.


Vår butik sköts av One.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter till dig. Dina uppgifter lagras hos One.com, i databaser och i One.com-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.


FORCE MAJEURE Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.


ÄNDRINGAR AV DESSA KÖPVILLKOR Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Köpvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet. Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.

© Fru Fröken Karamell 2020